Не кожен авіапасажир знає, що співробітники, з якими він зустрічається в залі відльотів терміналу, є хендлерами. Це, в першу чергу, працівники стійок реєстрації пасажирів та багажу, але не тільки. Загалом, хендлінг – це наземне обслуговування пасажирів і повітряних суден: airside - обслуговування в режимній зоні: подача трапа, буксирування, прибирання літака, завантаження пошти та багажу, протикригова обробка; landside - обслуговування в терміналі: реєстрація пасажирів, зустріч-посадка, оформлення квитків, оформлення пасажирів з особливими потребами, розшук багажу, прийняття платежів, обробка багажу. Варто зазначити, що чергових по зустрічі та посадці пасажирів в аеропортах США та Європи та багатьох країн світу немає, вони просто не потрібні. Це анахронізм радянського союзу, який, сподіваюся, буде змінено найближчим часом після нашої тісної взаємодії з регулятором ринку авіаційних послуг.

В аеропорту “Бориспіль” хендлінгом займається чотири приватні компанії, а також власний підрозділ аеропорту. “Аерохендлінг” почав свою роботу у 2003 році та займався виключно обслуговуванням пасажирів. На разі в компанії працює близько 800 співробітників. Компанія сертифікована за стандартами IATA (ISAGO).

За час нашої роботи ринок авіаперевезень суттєво змінився. Наприклад, ще 5-6 років тому квиток в Європу в обидві сторони коштував близько 500$, зараз його можна придбати за акційною вартістю менше ніж 100$. Інша тенденція, класичні авіакомпанії масово відмовляються від включеного у квиток багажу і харчування, а так звані лоукостери запроваджують пріорітетну реєстрацію, та продаж місць підвищеного комфорту, розповсюдженим став продаж напоїв та їжі на літаку. Частка заробітку авіакомпаній невелика і має тенденцію до зменшення. Перевізники максимально оптимізують свої витрати і намагаються заощадити на усьому, у тому числі на хендлінгових послугах.

Основний клієнт нашої компанії на авіаційному ринку - так звані лоукост авіакомпанії, але також ми працюємо з гібридною моделлю авіаперевезень. Обслуговування лоукостерів вимагає максимального результату за мінімальні гроші, враховуючи специфіку бізнес-моделі. Йдеться про дуже короткий час обертання літака - 30 хвилин, а також про принцип “no-frills” (“нічого зайвого”). Пасажири лоукостерів платять за реєстрацію на рейсі, за реєстрацію багажу, вибір місця в салоні літака та інше. Забезпечення здійснення прийому зазначених платежів – також є робота хендлерів. Зазвичай компанії лоукостери не тримають власний персонал, так як це фінансово не вигідно.

Фахівці зі знанням мов, з навичками прямих продажів, відповідними сертифікатами та досвідом роботи, які здійснюють дану роботу, отримують гідні гроші, набагато вищі за ринкові. Більшість наших співробітників прийняли нову висококонкурентну ринкову модель бізнесу. Ми всі адаптувалися і разом заробляємо гроші в умовах соціального діалогу між роботодавцем та найманим працівником.

Зокрема, ми, як роботодавець:

  • багато інвестуємо в нову сучасну перрону техніку. Маємо власний парк спецтехніки близько 300 одиниць: трактори, трапи, перонні автобуси, деайсери, тягачі та багато іншого…
  • запровадили інститут наставництва: наші інструктори - досвідчені фахівці, які працюють в компанії дуже давно. Вони отримують заробітну плату та доплату за стажування працівників. Інструктору вигідно працювати та збільшувати кількість навчальних годин.
  • постійно навчаємо наших співробітників: окрім англійської мови та курсів з освоєння системи реєстрації, правил безпеки роботи на пероні, курсів з авіа безпеки, перевезення небезпечних вантажів, також безкоштовно проводяться курси з кризових комунікацій з інструкторами, сертифікованими в США.
  • забезпечуємо працівників безкоштовною доставкою до місця роботи, враховуючи віддаленість аеропорту від міст Києва та Борисполя.

Просування та розвиток працівників натомість повністю залежить від їхнього бажання. Зокрема, найкоротший кар’єрний шлях - це соціальний ліфт від агента зустрічі-посадки до провідного агента реєстрації.

Коротко окреслю поради для тих, хто дійсно хоче працювати і отримувати більшу платню. Звісно, є об’єктивні фактори, які впливають на заробіток, наприклад, категорія (вона залежить від знань працівника, результатів атестації, досвіду роботи). Але також існують сучасні технології, навчання котрим при при мінімальних витратах забезпечує додаткову прибутковість.

В умовах сучасного світу знання англійської мови на рівні не нижче середнього (рівень, достатній для підтримання розмови та можливості працювати у автоматизованій системі реєстрації DCS) - це the must. На жаль, не усі наші співробітники можуть підтвердити навіть такий рівень. Для тих, хто бажає розвиватися, ми організували курси англійської мови. Прямо в аеропорту є аудиторія, заняття можна відвідувати як в робочі дні, так і у вихідні, за рахунок нашої компанії.

Для працівників, які бажають стати агентами реєстрації, необхідно освоїти систему реєстрації та скласти тест. Навчання проводиться безкоштовно. Після успішного складання тесту та стажування у агентів відкриваються можливості для додаткового заробітку від додаткових продажів пасажирам. Список таких послуг доволі довгий – підвищення класу обслуговування, оплата за надмірну вагу ручної поклажі, вибір місця підвищеного комфорту в літаку, і т.д. У бізнесі, котрий побудований на продажах, від кожної проданої послуги наші співробітники отримують відсоток. Звичайно, це складний досвід, пасажири поспішають, потрібно все робити дуже швидко, бути комунікабельним, стресостійким. Але в компанії є реальні приклади, коли співробітники заробляють на комісії суми в 3-4 рази більші, ніж розмір їхньої заробітної плати.

Звісно, понаднормова робота обов’язково оплачується за підвищеною ставкою. Зрозуміло, що завжди є ті, хто проти законів бізнесу та ринкової конкуренції хочуть менше працювати, але отримувати більше. Це головна ідеологія страйкарів.

Але ми не можемо робити прівилеї для конкретних працівників. В нашій компанії для всіх відкриті рівні можливості.

Подписывайтесь на канал свежих новостей DATA.ua в telegram, а так же на официальные страницы в facebook и twitter, чтобы быть первым в курсе событий.