Кількість автолюбителів зростає скрізь, а надто — у містах-мільйонниках. Але саме в них машинам важче дати раду, оскільки «сервіс» з надання місць для їх зберігання не може впоратися із зростаючою кількістю авто. Досить сказати, що в Києві ще якихось 15 років тому на тисячу жителів припадало 25—30 автомобілів. Сьогодні це співвідношення зросло. Як наслідок у Києві є дві системні проблеми, пов’язані з транспортом: перша – у місті дуже багато заторів, друга – паркування автомобілістів у недозволених місцях. Як боротися з цими проблемами? І хто їх має вирішувати?

Питання транспортного перевантаження Києва очевидне - машин багато, місць для паркування мало, смуги, виділені для громадського транспорту, або запарковані автівками або ними рухається не громадський транспорт. Тож головною метою новоствореної інспекції з паркування належить є підвищення комфорту мешканців та гостей міста Києва, у відповідності до стратегії  розвитку міста Києва в сфері транспорту та міської мобільності щодо:

  1. підвищення безпеки дорожнього руху
  2. розвитку громадського транспорту та простору для пересування пішоходів і немоторизованих транспортних засобів
  3. підвищення ефективності управління транспортною системою міста.

Паркувальний простір: хто є хто

Дуже часто інспекторам з паркування дорікають нестачею паркувальних місць і як прямий взаємозв'язок з цим - порушення правил зупинки і стоянки транспортних засобів. Варто пояснити хто і за що  відповідає у структурі міста.

Головною функцією Інспекції з паркування є виявлення і оформлення постанов про адміністративні правопорушення в частині порушення правил зупинки і стоянки транспортних засобів, а також за неоплату паркування. Об'єктивна фіксація адміністративних правопорушень і невідворотність покарання є базисними принципами роботи Інспекції з паркування.

У місті визначено єдиний оператор паркувального простору  - КП «Київтранспарксервіс», завданням якого є організація, облаштування, підтримка та облік надходжень до міського бюджету всієї оплати за паркування. Це підприємство безпосередньо організовує міські штрафмайданчики, на які найближчим часом  будуть звозити автомобілі порушників. Штрафмайданчики буде розміщено по місту таким чином, щоб скоротити логістичні та часові витрати під час доставки евакуйованих автомобілів. До кожного майданчика прив'язані кілька евакуаторів даного КП, щоб оперативно реагувати на запити, які надходять по евакуації чи то від Інспекції з паркування, чи від  патрульної служби Національної Поліції.

Функцією КП «Центр організації дорожнього руху» є розробка і організація дорожньої інфраструктури (знаки, розмітка, управління світлофорними об'єктами, постійні і тимчасові схеми ОДР (організації дорожнього руху) тощо).

Питання кількісного та якісного збільшення паркінгів, на жаль, не обмежується сферою лише Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Для вирішення цієї проблеми необхідна підтримка суміжних структурних підрозділів КМДА, таких як: Департамент архітектури і містобудування, Київгенплан, Київзем, Департамент комунальної власності майна м. Києва тощо. Головна проблема цього питання - надання землі під організацію паркінгів.

Таким чином, Інспекція з паркування не відповідає за створення додаткових паркувальних місць.

Які бувають парковки в місті і чим практичніше скористатися?

Питання місць для паркування є досить актуальним для міста. Утім, про які паркомісця ми  говоримо?  Давайте розставимо всі крапки над “і”. Існує два типа паркувальних майданчиків:

- спеціально обладнанні паркувальні майданчики (так звані нічні парковки) - можуть передаватися контрагентам;

- відведені майданчики (паркувальні місця уздовж доріг) - не можуть передаватися контрагентам або віддаватися під букировку.

Паркувальні місця (відведені), які знаходяться вздовж доріг, обмежені за своєю кількістю і залежать від існуючої інфраструктури конкретного місця. Тому очікувати, що кількість паркомісць уздовж дороги різко зросте - не варто. Але для оптимізації і актуалізації поточного становища на кожній окремо взятій вулиці в кінці 2018 року створено робочу групу, яка займається розробкою комплексних схем ОДР (організації дорожнього руху), із залученням усіх профільних фахівців від (Національної поліції, КК «Київавтодор», КП «Київтранспарксервіс», КП «ЦОДР», Департаменту транспортної інфраструктури КМДА , Інспекції з паркування, проектні організації тощо). У рамках функціонування вищевказаної робочої групи кількість паркомісць на вже відпрацьованих вулицях було оптимізовано.

Що стосується спеціально обладнаних паркувальних майданчиків, то у цьому секторі паркувального простору варіантів для оптимізації значно більше. Це питання можна розділити на короткотермінові та довготермінові плани. У короткотерміновій перспективі на базі деяких  майданчиків можливе створення механізованих та автоматизованих, в тому числі роторних, паркінгів. Але для цього необхідна підтримка від інших структурних підрозділів КМДА та  відомств. Ми плануємо встановити пробну роторний паркінг і оцінити його ефективність для міста. У довгостроковій перспективі мова йде про будівництво багаторівневих підземних і наземних паркінгів, економічна доцільність яких безпосередньо пов'язана з вартістю однієї години паркування. Чим менше вартість - тим менше ймовірність швидкої появи таких паркінгів. Тривалість паркування на паркувальних місцях уздовж доріг повинна бути короткотерміновою (максимум 3 години). Якщо  плануєте поставити авто більше ніж на три години, то краще скористатися спеціалізованими паркінгами.

До слова, у місті є безліч паркінгів при ТРЦ, БЦ і великих інфраструктурних об'єктах. У більшості випадків такі паркінги незаповнені і скарги про нестачу паркувальних місць не є дійсними.

Поточна робота і етапи реалізації

Ми не  могли почати роботу Інспекції в Києві, не маючи твердих юридичних обгрунтувань і технічних можливостей, які передбачає закон. Ми створили детальний план покрокових дій, згідно якому і працюємо. План запуску Інспекції можна розбити на такі загальні етапи роботи Інспекції:

I . Попереджувальний режим (почали з квітня і закінчили в червні), під час якого інспектори вели роз'яснювальну роботу з водіями-порушниками.

II-а. Фіксація адміністративних правопорушень за неправильну зупинку і стоянку автомобіля в ручному режимі (почали з липня місяця);

II-б. Фіксація адміністративних правопорушень за несплату за паркування в ручному режимі (почали з липня місяця);

II-в. Тимчасове затримання (евакуація) автомобілів силами патрульної служби Національної Поліції (почали з липня місяця);

III-а. Фіксація адміністративних правопорушень за неправильну зупинку і стоянку автомобіля в автоматизованому режимі (за фактом  з отриманням для експлуатації АСКОВПП ( автоматизована система контролю оплати вартості послуг за паркування);

III-б. Фіксація адміністративних правопорушень за несплату паркування в автоматизованому режимі (з отриманням для експлуатації АСКОВПП (автоматизована система контролю оплати вартості послуг за паркування);

III-в. Евакуація автомобілів силами інспекції з паркування

  1. Оптимізація системи документообігу і створення різних напрямів діяльності Інспекції з паркування, її взаємозв'язку як в структурі міської влади, так і з транспортною спільнотою.

Наразі Інспекція працює і подальший її розвиток полягає в оптимізації витрат часу на оформлення постанов (штрафів) залежно від статті адміністративного правопорушення.

Плани на майбутнє

На 2019 рік у нас стоїть цілком реальна задача - сформувати штат Інспекції в тій чисельності, в якій передбачено бюджетом міста. Йдеться про 113 працівників, сто з яких безпосередньо інспектори, які працюють на вулицях. Ми усвідомлюємо, що такої кількості інспекторів не вистачить для забезпечення належного порядку в паркувальному просторі в масштабах Києва. Тому  наприкінці року ми проаналізуємо результати і обґрунтуємо кількісне розширення штату інспекторів. Може йти мова  про 300 і більше штатних одиниць. Проте інспектори будуть присутні у всіх районах міста в найбільш завантажених транспортних вузлах. У міру набору інспекторів інспектуватимуться всів улиці міста.

Обмін безцінним досвідом

По суті, Інспекція з паркування у Києві стала основоположником практично всіх моделей, за якими працюють зараз багато міст України. Ми спільно з авторами закону, народними депутатами, Головним сервісним центром МВС, Національною поліцією та іншими учасниками розробили алгоритми роботи повнофункціонального програмного-технічного комплексу, який передбачається законом. Незважаючи на те, що кожне місто самостійно реалізує створення Інспекції, основоположні принципи, які ми створили в Києві, вже реалізуються  в інших містах України. Ми раді, що наші напрацювання допомагають іншим містам  швидше впроваджувати автоматизовані системи - нехай і не в такому масштабі, який реалізуємо ми в Києві.

Більш того, ми надаємо будь-яку допомогу всім населеним пунктам України, які звертаються до нас за консультацією. Для систематизації напрацьованого нами і нашими колегами в інших містах матеріалу, ми створили Асоціацію інспекцій з паркування України. Вона  є майданчиком, на якому акумулюються і оптимізуються всі нагальні теми з питань роботи структур, що займаються контролем в паркувальному просторі. Будь-який учасник асоціації може отримати консультацію і підтримку  безкоштовно, а також внести свою лепту щодо нововведень в області паркування.

Що мають пам’ятати водії

За останні два роки  в Києві у сфері паркування сформувалося середовище, в якому панує хаос та безкарність. Порушувати правила парковки і неоплачувати парковку стало нормою життя. Як результат настав коллапс у сфері паркування - ні правил, ні оплати, та ще й претензії від водіїв про нестачу паркувальних місць. Ми, водії, самі стали заручниками згубної звички порушувати і не платити, не відчуваючи при цьому безкарність. Але доведеться відмовлятисявід таких звичок. Для когось це питання буде болючим, затее зможемо побачити результат – вільні вулиці і  транспорт, який може вільно пересуватися містом. Кияни таки зможуть побачити користь, яку принесе діяльність Інспекції з паркування. Шановні водії, давайте вже з сьогоднішнього дня дотримуватися правил зупинки, стоянки та оплати за парковку. Якщо кожен з нас  почне контролювати себе особисто, знаючи що порушник невідворотно буде покараний, ми приберемо одну з істотних причин - неправильно припарковані автомобілі,- яка заважає трафіку рухатися. Давайте дотримуватися правил паркування, а Інспекція буде неупереджено фіксувати будь-яке порушення. Давайте разом дбати про комфорт нашого міста.

 

Подписывайтесь на канал свежих новостей DATA.ua в telegram, а так же на официальные страницы в facebook и twitter, чтобы быть первым в курсе событий.